onsdag 11 november 2009

Reboot your soul

Reboot yourself

Kanske inte vore en dum idé?
Kanske många av oss skulle behöva göra en reboot..?
Och då menar jag inte att gå på en Detox kur utan försöka ändra om sitt tänk lite.
Vill inte förändras helt såklart men kanske bara för att se om sitt eget hus lite i första hand.

Som Jana Söderberg sa på en föreläsning jag var på i våras:
"börja tänka mer egoistiskt. Egoist har fått en negativ innebörd i dagens samhälle.
Men för mig är det skillnad mellan en Egoist och en Egocentriker. En egoist är en person som tankar upp sin bil och tar med andra på resan medan en egocentrisk människa tankar bilen och åker iväg själv"
Kontentan är väl den klassiska att det gäller att tanka på energi till sig själv först för att kunna ha energi till andra.

Visst vet man att det är sant men varför gör man inget åt det?
Bara att jag skriver meningen ovan och sätter "man" istället för "jag" är bevis på att jag kanske måste börja tänka mer "jag" och inte skydda mig bakom massa "man" längre.

Dags att stänga av och starta om och tanka på energi ut kommer "nya" Marie :)

"Restart and Reboot yourself
... Shoout for joy if you get the chance"
U2 - Unknown caller


Självklart ska vi Shout for joy everytime we get the chance! Börja dagen med ett leende!

Oh ja, jag är extra klyshig idag..

Bra med lite påminnelser:

Inga kommentarer: