måndag 23 november 2009

Note to self

Att tänka på till nästa resa till Stockholm:
- Betala för bokad sittplats Gävle-Stockholm

Det var inte roligt att halvsitta inklämd mellan väskorna med högtalarna några cm från öronen. Högtalaren som inte bara plingar till på 150 decibel utan även fick jag höra de "skrika" ut de olika hållplatserna.
Som en liten extra underhållning sprang en hysterisk 11åring runt och utförde karateslag och skrik fram- och ovanför mig.

Inte mycket sömn under dessa 2h alltså.

Medan jag ändå låter som en bitter, gammal kärring kan jag lika gärna fortsätta på samma spår ang. de upptäckter som gjordes under bussresan ner.

Inga nyheter direkt.
Ölstinkande gubbar några rader bakom.
Ett hånglande tonårspar längst bak.
En tjej som pratade i telefonen 4h i sträck.
Folk som rusade ut för att suga i sig lite nikotin varje hållplats och tog med sig halva röken in.

Lite fascinerande faktiskt över det hånglande paret.
Mest ljudet (smaskandet) som pågick i flera timmar.
Hur andas dom?
Blev nästan orolig när det blev tyst några minuter och var tvungen att vända mig om och kolla så att de levde.
Samtidigt roligt att se dom så fantastiskt kära att de inte kan låta bli varandra.

Note to self: Ladda ner ny musik att lyssna på under resans gång.

:)

Inga kommentarer: