måndag 9 november 2009

Bra start på november

Efter att jag kört hem inköpt bil från Stockholm och hem på söndagkväll/natt (det blev 4st stopp totalt för att hålla mig vaken) och bara njutit av vår nya, fina och härliga bil så kunde inte veckan börja bättre.

Bestämt mig att skärpa mig på jobbet och koncentrera sig på vad som är viktigt och framförallt lyssna på kroppen.
Med den fokusen kom nya energivågor och första veckan i november började bra :)

Måndag åkte vi hem till Johan, Anna och sötaste Klara som blivit så stor. Det är så himla roligt när hon blivit så stor att man kan busa med henne (leka titt-ut som är en av mina personliga favoriter). Mysigt att vardagshänga också :)

Tisdag avslutades arbetsdagen med ett kontorsmöte med en skotsk kollega. Så fantastiskt härlig dialekt! Kom på mig själv att sitta och mysa och le bara åt hans skotska engelska, fick tom skärpa till mig ibland när han faktiskt pratade om allvarliga saker.
Efter mötet åkte jag direkt till Dehlinsvägen där far och son Axelsson mekade för fullt. Själv ägnade jag mig åt att byta till Vinterdäck på nya bilen ("subban" som den kallas just nu..det är en Subaru Legacy alltså för er som undrar..).
Inte så lätt att byta hjul i höstmörkret men det funkar med rätt lampa

Onsdag blev det några ärenden innan jag kastade mig stentrött i soffan när Kalle for iväg på träning. Kändes som det var längesedan jag bara var hemma.

Torsdag blev det god matlagning med lax i ugnen innan vi faktiskt tog oss ut på en kortare promenad i regnet/snön. Hem igen och poppa Julskivan (en tradition när första snön faller) och baka sockerkaka och bara snacka skit och planera saker (det blir ju visst en stor fest nästa år som kräver lite planering).

Fredag mötte vi upp Hanna och Thomas på Tandoori för att utnyttja lite Chansen kuponger. Gott! Gott med vitt vin också, försöker dricka försiktigt för min mage.
Sen blev det bio "Flickan som lekte med elden" och den var väl ok..kanske ingen Oscar till Paolo Roberto..men väldigt mysigt med bio :)

Lördag var det inplanerat höstfix utomhus och självklart öste regnet ner, så det blev lite ändrade planer:(
Pratade med Catarina i Australien på Skype-Webb-date :) Det är roligt att sitta och titta på varandra från varsin sida av jordklotet och allt bara är som vanligt.
Det ringde en eventuell köpare på lill-bilen så det blev att sätta fart med städning och fixning av bilen. Kalle åkte iväg till Dehlinsvägen för mer fixning och jag rensade och sorterade med alla våra papper detta år - tycker det är hur roligt som helst. Så skönt att rensa undan och strukturera upp lite.
Blev ganska sent till slut och blev bjuden på middag av Kalles föräldrar innan vi åkte hem och funderade vad vi skulle orka göra av kvällen.

Åkte till slut hem till Johanna, Kristian och Albin där Hanna och Thomas redan var på spelkväll. Blev lite sällskapsspel, TV-spel; Raving Rabbits på Nintendo Wii är ju hur roligt som helst (och skaparna måste vara hur sjuka i huvudet som helst), massa vin och skitsnack. Jättemysigt!
Dessutom vaknade Albin lagom till när vi kom så jag fick möjlighet att busa, snacka och mysa lite med honom också :)
Bus-Albin :) Kan inte rotera bilden då det är Johannas mobil-bild och skyddad på något skumt vis

Söndag vaknade jag återigen "tidigt" pigg som en lärka (har jag blivit pensionär?) medan Kalle gott sov vidare trots dagsljus i rummet. Jag passade på att rensa ut lite i Gäststugan/Förråd och började ta fram krattor för löven som ännu inte är krattade.
Sedan blev det Farsdagslunch på Dehlinsvägen - Våfflor i mängder och så lite frukt och så prinsesstårta på det. Mätt och illamående var orden.
Jag och Kalle tog oss tillslut ut på en efterlängtad löptur. Jätteskönt att springa bort lite av mättheten och försöka bygga upp en hunger igen. Däremot var det säkert över en månad sedan jag tränade något överhuvudtaget så det kändes i kroppen.
På kvällen då jag fortfarande inte var hungrig tog vi med oss burgare och en rätt dålig film hem till Milla & Mats och chillade där på kvällen.


Idag var tyvärr en sämre jobbdag för mig. Kommer på mig själv att stressa upp mig över småsaker igen och jobba över lunchen..som om att man glömmer bort sig på något vis. Imorgon blir det ny disciplin igen.
Milla & Mats överraskade ikväll genom att spontan hälsa på. Sånt tycker vi om!
Spontana besök vill vi gärna ha - extra roligt på en vardag så det piffar upp veckan lite.
Kul att man inte blir bortglömd ute på ön :)

Blir lite less på mina smileys ibland och jag måste nog börja träna bort dom..skriver till dom utan att tänka på det ibland..Ska försöka avveckla det :) (den bjöd jag på)

Ha en härlig vecka av novemberluft!

Inga kommentarer: