torsdag 17 december 2009

I did it!

Viljestyrka är ordet för dagen!

Klockan ringde strax efter 6 imorse.
Första tanke: jag vill skjuta mig själv (eller åtminstonde ligga kvar i sängen och krypa närmare varma Kalle).

Kämpade mig upp men fastnade igen på stolen i badrummet.
Tänkte på hur skönt det skulle vara att gå och lägga sig igen.

Kämpade på igen med tankar som att "du vet att du blir piggare bara du tar dig iväg"

En snabb koll på termometern som visade -12grader.
"jag vill skjuta mig själv"
Men visste att jag dessutom skulle bli sen till jobbet om jag inte tog mig iväg.

Så på med dubbarna och reflexväst och sprang mot centrala Alnö.
Efter 3 minuter och is i lungorna stannade jag och bestämde mig för att ta bussen istället.

Men blev alldeles för kall för att stå stilla så jag kämpade fram lite ny energi och pumpade iväg.

Löptur + busstur + löptur = så var jag sedan framme på jobbet och såg att termometern nu visade -10grader. Mmm..uppfriskande!

Hälsosamt?
Kanske inte men jag är bra mycket piggare nu än jag var igår!
Så himla glad att jag tog mig iväg och slog ihop både färd till jobbet med träning.
Nu är det dessutom avklarat för dagen.
Men nästa gång får det gärna vara liiite varmare..

2 kommentarer:

Annsofie sa...

Men du... ni hade det lite halvvarmt inne eller? Kanske var skönt med lite friskluft! ;)

Märy the houseowner sa...

hehe, ja det har varit lite problem med tempen på jobbet. Knäppte kort på termometern på jobbet istället nämligen och där går det upp och ner med tropisk värme och isande kyla :)