söndag 6 december 2009

Fika

Veckan har fortsatt med massa fika.

Har lyckats kommit igång med träningen nu iallafall så jag känner mig mycket piggare om kvällarna ändå :)

I måndags var planen löpning efter kvällsmötet på jobbet men riktigt j-la skitväder med spöregn och kalla grader satte stopp för den planen.
Blev hemmaträning istället. Bra med yta i TV-rummet faktiskt och fönstret mot havet fick agera spegel. Spotify på högsta volym! :) Det funkar så länge inte reklamen kör igång mitt i en rörelse.
Tror jag skippar Spotify nästa gång.

I tisdags fick träningen bli att hjälpa Malin bära en soffa 5 trappor. Tur att Kalle var med!

I onsdags var det premiär för TjejOnsdagsFika och första cafét att testa blev ekologiska Evolet. Två tappra själar vid namn Mathilda och Camilla dök upp och käkade och snackade skit.
Jag åt en jättegod kycklingsallad. Det var väldigt mysigt där med mysiga små hörn (Hanna; dom hade liknande puffhörna som La Fianna i Barcelona. Se i bakgrunden på bilden).
Så många pluspoäng för Evolet. Det enda minus är att de stänger kl.18.00 (vilket vi för övrigt hade missat och satt kvar till 18.30 när Tillan skulle köpa en ny latte).

Skulle pumpa med Milla sen men när vi blev klar med fikat tidigare (pga stängningen) fick hon med mig till gymmet trots mina protester. Hon fick kämpa med att peppa en sur grumpy Märy men det gick bra och har idag fortfarande riktigt mycket träningsvärk i armarna.

I torsdags var det dags för fika igen. Födelsefika för Kalles pappa Bosse!
Alla grabbarna fick varsin födelsepresent från Australien.
Se bildbevis nedan, Catarina. Jättefina! :)



Jag avslutade kvällen med att låna symaskinen lite (jag förstår det är chockerande men jag lyckades faktiskt sy helt själv. Sedan hur resultatet ser ut är en annan sak) innan jag tog en kvällsprommis hem.

I fredags blev det Body Pump innan middag och bio.
Såg 2012 och den var väl..okej..Tror det är en av de sämre katastroffilmer jag har sett. Men mysigt med bio och GODIS! :)

Hoppas ni också haft en trevlig helg och 2a advent!

Inga kommentarer: