fredag 11 december 2009

Fully packed jammed week...men med roliga grejer!

Denna vecka har och är en riktigt fullbokad vecka men bara med massa roliga aktiviteter.

Julaktiviteter dessutom :)
Började med lite julshopping i måndags i Birsta.

I tisdags gick jag och Kalle med mamma på Julens Pärlor på Söråkers Folkets Hus.
Gott julbord, gudomliga kladdkakor (det fanns 2 olika varianter) och en helt fantastisk julshow.


Ungdomarna sjöng i stämmor som fick varenda hårstrå på min kropp att stå, fantastiska trummor av gänget i Frythm, underbara Martin Häggström och Stefan Jonsson som underhöll som vanligt och fler diverse solosånger av vackra stämmor och vackra damer.

Trodde inte att Opera var något för mig men när Anna Hanning, en operasångerska sjöng "Time to say goodbye" så berörde den verkligen mig. Satt tårögd med rysande hud.
Och sen kom jag att tänka på Las Vegas och fontänen vid Bellagio när jag senast hörde den låten och då kunde jag inte annat än att le istället.

Och duetten med Martin och Anna...återigen tårögd och hudrys..

Känner alltid sådan härlig värme över hela Folkan-huset och jag vill bara sitta där vid tända ljus och läsa en bok och mysa. Och skänka värme tillbaka.

I onsdags blev det dags för lite ärenden igen. Denna gång på stan. Tog ett sämre beslut i att strunta och äta middag för "jag ska ju ändå snart hem" så energinivån var inte på topp vid 20.30 när Kalle äntligen kunde hämta mig. Slutade med att jag petade i mig lite mat och halvlåg i soffan framför Sex and the city-avsnitt (tack Hanna för lån av shoe-boxen). Blev inte mycket gjort av det inplanerade den kvällen.

Igår hade vi Julfest här på jobbet! Frivilliga krafter som hade roddat ihop ett helt julbord (själv stod jag för en Saffranskaka till efterrätt) och fixat med julklappsleken. Skrattade riktigt mycket faktiskt och sedan kom de där djupa konversationerna som kommer efter x antal vinglas och öl innan jag åkte hem vid halv tolv. Riktigt trevligt var det!

Ikväll (eller just nu faktiskt eftersom jag lagt senare publicering av detta inlägg) har jag äran att följa med Kalles jobb på Julbord vid Arenarestaurangen.

Imorgonbitti ska jag få skjuts med Kalle och volleybollgrabbarna till Gävle där bussen sedan tar mig till Stockholm för Saras Inflyttningspartaj.

Söndagen spenderas på Lappis hos Jossan och Co på lite afterchristmasparty eller Luciamys eller vad ni vill kalla det.

måndag lyckades jag få ledigt till slut så jag får lite kvalitetstid med syster, ev. kombinerat med julshopping?

Nästa vecka är inte lika smockens med aktiviteter...än.

Tillsvidare önskar jag eder alla en riktigt TREVLIG HELG!

Hörde jag en fredags skål?

Inga kommentarer: