torsdag 8 oktober 2009

"Vad fint hus ni har"

Några av våra gäster som premiärbesökte vårat hus i lördags droppade denna komplimang och visst är det ju så - vilket fint hus VI HAR :)
Men varför är det så svårt att se det själv? Varför behövs det en komplimang från någon utanför för att man ska se bättre och uppskatta man har?

Missförstå mig rätt jag har alltid älskat vårat hus men det är så lätt att bara se de saker som inte är gjorda, de möbler som saknas, den extra våningen. Och så blir det lätt när man visar runt någon runt huset och pekar på alla saker som är snea, socklar som saknas, var det är ostädat och räknar upp allt som man också ska göra innan allt blir "klart" osv. Varför gör man alltid så? Eller correction, varför gör alltid JAG så?

Är det för att be om ursäkt för andra att man inte prioriterat vissa saker eller orkat göra klar vissa saker? Eller att be om ursäkt för sig själv?
Och vem bryr sig egentligen? Även fast jag går runt där och pekar ut alla fel så säger den andra alltid "men vad mysigt ni har""vilket fint hus"(är det av artighet?)"vad skönt det måste vara att ha ett helt hus för sig själv". Och dessutom så hade säkert inte gästerna upptäckt alla fel eller saker som saknas om inte jag hade visat dom.

Nä, mer avslappnad var det ja.. Och JA, vi HAR ett fint hus och det ÄR verkligen hur skönt som helst att ha så mycket plats och tussa runt och göra precis som man vill.

Nog om det - imorgon är det fredag!
Veckan har gått fort som vanligt men det kan bero på att det är så mycket på jobbet, inte tagit mig därifrån förrän det blivit mörkt och sen direkt hem till soffan eller på lite födelsefirande eller fika - Hannis fyllde år i onsdag GRATTIS igen :) Och imorgon fyller Pappa år - GRATTIS!


I måndags upptäckte jag att bron (ja, Johan det HETER så i norrland) även funkar som en stepbräda :)

Orkade inte gå någon lång promenad så jag "steppade" lite utanför huset

Tillbaka i soffträsket! Nu är vi fast igen i TV-seriernas värld - denna gång Prison Break säsong 3. Det är jätteskönt att ha en hel säsong i skivor så att man kan följa serien i sin egen takt, det negativa är att det är svårt att lägga av i tid när det är så spännande och man VET att man kan få veta hur det går bara genom att stoppa i nästa skiva. Det blir sena nätter alltså..

Inte nog med det så passar vi på att mysa till det med nybakade scones. Katastrof som ni förstår:)

Kalles söta handduk som han gjort själv när han var liten. Det står hem bak med mellanrum och någon slags boll som ska föreställa en bulle tror vi? Premiär för te i höst i min favoritkopp (jag mår jag bra idag)

Helgen är fullsmockad med aktiviteter - ska bli fantastiskt roligt!

Hoppas alla ni också får en underbar helg och ni som är lite förkylda och hängiga kryar på er (Josie, Sara)!!

:)

Inga kommentarer: