tisdag 21 april 2009

Easter time..tänk den som ändå kunde få ett riktigt påsklov igen..

Härliga Påsk och solen har skinit hela helgen :)

Önskar man kunde få ha ett hederlig påsklov som man hade när man var liten men ska inte klaga för det blir massa extra dagar och mys ändå.

Grävde fram lite påskpynt:

Lite kamoflage mot det gula huset

Önskar jag kunde säga jag gjorde denna när jag var liten men faktum är att det var påskpyssel á la 2006 med Arvid och Viktor

Denna däremot är riktigt gammal..frågan är varför jag ville att kycklingarna skulle gråta? Var nog väldigt dramatisk som barn :)

Och så de härligt fulsnygga fåglarna som är arvegods från mormor och morfar.
Skrämmer slag på Kalle..hehe (han hatar dom)

Bjöd in Markströms på onsdags påskmiddag som resulterade i att säkringen gick minst 6ggr och att barnen var riktigt trötta innan maten kunde bli klar.

Våran nya Lounge :)

Påskmiddag och mys ute i Söråker. Lucas kom klädd som påsk kärring och knäppte sedan kort med min mobil. Därav lite huvud och fötter som saknas..:)

Tillslut somnade de 2 sötingarna.
Lucas med sitt blåa hår dagen till ära och Elina i sina söta blommiga byxor

Dags för Poker!
Ovan ser ni markerna för dagen..hehe, man tager vad man haver..

Dagen efter på Långfredagen hjälpte jag syrrans barndomskompisar att kidnappa henne och dumpade henne i Birsta där hennes mini-möhippa väntade :)

Kalle jobbade till 22 så jag drog med mig lite folk ut till huset för sällskap och det resulterade i spontangrillning, poker och alldeles för mycket vin i "loungen" =)

Ovan försöker Davve få fart på brasan vid vattnet

Vildmarks-Danne på språng:
"hade jag vetat att det var så här långt hit ner hade jag tagit med mig fler öl"

Övriga som värmer sig vid grillen.
Notera Tillans dans :)

Vissa (läs Svasse) tyckte det var alldeles för kallt och
rökigt och försökte gömma sig bakom vindskyddet

Danne grillade till några fina bitar på Muurikan

Efter middag och poker visade Davve upp sin erotiska dans :)

Finns massa fler bilder men det går så väldigt segt att ladda upp nu.

3 månader senare: Ja, det går ju sådär för mig att rodda i mina gamla utkast och snurra till bilderna så nu åker inlägget upp som det är/sega Märy

Inga kommentarer: